تبلیغات
خانه بهداشت، روستاما، سخوید محل بغلHome Health Location Side - افسردگی
خانه بهداشت، روستاما، سخوید محل بغلHome Health Location Side سربازگم نام
:بهورز : بهورزان ستون شبکه بهداشت می باشند@یاور وخادم همیشگی بهداشت روستا
خط مقدم بهداشت
abbas zare behvarz گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
A.z نشاط سلامتی, [
((رفع مشکل افسردگی با این مکمل))
⁉️⬇️
اگر افسرده شده اید بهتر است سراغ داروهای مضر و شیمیایی نروید و به جای آن به مصرف امگا3 روی بیارورید و از فواید آن در رفع افسردگی تان بهره ببرید و اجازه ندهید این مشکل بر روح و روان شما حکمرانی کندو از بروز آن در بدنتان پیشگیری کنید!

⬇️❗️مصرف ماهی می‌تواند مانند یک داروی ضدافسردگی طبیعی عمل کند.
گفتنی است بر اساس جدیدترین تحقیقات رژیم غذایی سرشار از ماهی و غذاهای دریایی می‌تواند سبب کاهش خطر ابتلا به افسردگی شود.افرادی که ماهی کمتر مصرف می‌کنند بیشتر از سایر افراد به افسردگی دچار می‌شوند.
❗️بررسی ها نشان می‌دهد اسیدهای چرب امگا3 بر اساس این تحقیقات امکان دارد سبب تغییر ساختار مغز شود. تغییر ساختار در بخش هایی صورت می‌گیرد که مسئولیت ارسال پیام های شیمیایی از مغز به سایر بخش ها را بر عهده دارد.
براساس این پژوهش‌ها مردانی که رژیم غذایی غنی از ماهی های چرب حاوی امگا3 مصرف می‌کنند 16درصد کمتربه افسردگی دچار می‌شوند.
❗️کارشناسان اعتقاد دارند مصرف ماهی سبب تغییر فعالیت انتقال دهنده‌های عصبی، دوپامین و سروتونین می‌شود که هر دو عوامل موثر بر افسردگی هستند.
همچنین کیفیت بالای پروتئین،ویتامین ها و مواد معدنی موجود در ماهی سبب دفع ابتلا به بسیاری از بیماری‌‌‌‌‌ها و افزایش سلامت روحی و جسمی افراد می‌شود.
بر اساس آمار‌های سازمان بهداشت جهانی افسردگی دومین علت اصلی به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها تا سال 2020 خواهد بود و بر اساس تخمین ها بر روی 350 میلیون نفر در سرتاسر جهان اثر خواهد گذاشت.
❗️رژیم غذایی حاوی انواع مواد غذایی شیرین،فست‌فود‌ها و مواد سرخ کردنی به شدت بر ایجاد افسردگی در افراد موثر است.
در عوض مصرف مواد غذایی سالم چون میوه‌ها، سبزیجات، ماهی و نیز غلات سبوس دار می‌تواند مانع از ابتلای افراد به بیماری افسردگی با درصد بالایی شود.

((نشاط سلامتی))


A.z نشاط سلامتی,
مرور خاطرات غمگین ممنوع!
سعی کنید مدام خاطرات غمگین گذشته خود را یادآوری نکنید و ذهن و روحتان را آشفته نسازید و اجازه ندهید با مرور آن ها آشفته خاطر شوید تلخی های این خاطرات می تواند موجب پیامدهای جسمی برای شما شود توصیه روانشناسان دوری از این کار است!

با اشاره به اینکه افراد زیادی در گذشته زندگی می‌کنند و به خود صدمه می‌زنند، گفت: با سرزنش کردن خود به جسم‌تان آسیب نرسانید.
 حسادت را از خود دور کنید؛ با این کار از تلخی و مشکلات زندگی می‌کاهید. اما با رنجش خاطر و دشمنی ورزیدن خود را پیر می‌کنید.
این‌گونه سختگیری‌های ذهنی روح و روان، احساسات و جسم شما را تحلیل می‌برد. سعی کنید که به جای زندگی با مشکلات و نگرانی‌های بی‌مورد، چاره‌سازی کنید.

اگر یادگیری را فراموش کنیم و به گذشته‌ها فکر کنیم، به سرعت پیر و به ناراحتی‌های قلبی نیز مبتلا می‌شویم. بهتر است ذهن‌مان را بر حال و آینده متمرکز و تمرین کنیم که دیگران و خودمان را ببخشیم و گذشته‌ها را فراموش کنیم.
((نشاط سلامتی))







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی